Oito mulleres son as protagonistas deste documental que foi presentado hoxe e no que tamén interveñen as Pandeireteiras da Baña e integrantes do equipo de igualdade do CPI San Vicente

O alcalde e a concelleira de Igualdade destacaron a necesidade de seguir fomentando a igualdade real de oportunidades e resaltar o papel da muller

O Concello da Baña quere renderlle unha homenaxe ás mulleres que se animaron a emprender no rural, motivo polo que editou o vídeo A Baña, moito feito, moito por facer’, no que oito veciñas do municipio trasladan as súas experiencias, opinións e recomendacións para crear unha sociedade máis igualitaria e poñen en valor o papel da muller na sociedade en xeral, e no rural en particular. O documental foi estrado esta mañá nun acto ao que acudiron varias das protagonistas, o alcalde, Andrés García Cardeso; a concelleira de Muller e Igualdade, Lorena Trillo, representantes da Corporación municipal e veciñanza da Baña.

20230311 Banha 8M video Moito feito Moito por Facer 11

“A muller rural debería ter un papel protagonista na evolución e no cambio do rural cara adiante”. “O noso papel no rural vai seguir sendo fundamental, nas familias, nas aldeas”. “Somos a base de toda a sociedade, evitamos despoboamento, fomentamos o emprego ”. “Poder, vida, creación”. “Somos as impulsoras de moitos ámbitos da sociedade”, son algunhas das afirmacións que se poden escoitar neste documental.

Ana Riveiro, perito agrícola, especializada en explotacións agrarias; Mónica Tomé, secretaria da Asociación das Filloas da Pedra da Baña; Ana Martínez, xerente da casa rural A Ribeira do Tambre; Sonia París, xerente do supermercado Spar; Rocío Picado, xerente do fogar residencial e do centro de día do Seilán; Ana Belén Veito, experta en pedagoxías activas; Tania Rodríguez, xogadora do Amarella de fútbol sala e Mar Sueiro, directora do CPI San Vicente. No documental tamén interveñen integrantes do Equipo de Igualdade do CPI San Vicente e as Pandereteiras da Baña.

20230311 Banha 8M video Moito feito Moito por Facer 1

Despois da estrea do vídeo, as protagonistas presentes no acto participaron nunha mesa redonda a que tamén se sumaron os irmáns María e Nicolás Santiago Gómez, veciños de Ceilán e que forman parte do equipo de igualdade do colexio público da Baña, na que compartiron opinións e experiencias sobre temática de igualdade e o papel da muller no rural. “A muller ten un papel protagonista pqra que o rural medre e evitar o despoboamento”, indicou Mar Sueiro, mentres que Ana Riveiro recoñeceu que aínda que hai un “maior empoderamento da muller, debemos seguir educando en igualdade. Eu sigo detectando aspectos preocupantes na xuventude, que parece que está retrocedendo en algúns aspectos”.

Pola súa banda, Nicolás Santiago Gómez, que segue a formar parte do equipo de igualdade do CPI San Vicente aínda que está estudando Bacharelato en Negreira, animou aos homes a “formar parte do equipo de igualdade de igualdade para seguir avanzando”, dixo.

20230311 Banha 8M video Moito feito Moito por Facer 12

Para rematar o acto, o alcalde, Andrés García Cardeso, reiterou o agradecemento de todas as mulleres participantes e resaltou a importancia da edición deste vídeo, producido por A Revolta, “para seguir visibilizando o papel da muller rural”. Andrés García Cardeso coincidiu coa opinión das protagonistas ao afirmar que “onde empeza o xerme se todo e na educación xa dentro da familia. Os homes temos que involucrarnos máis pola igualdade”, asegurou.

20230311 Banha 8M video Moito feito Moito por Facer 15