O Pleno da Corporación da Baña celebrou onte, 28 de outubro, de xeito semipresencial, a sesión ordinaria do mes de outubro, que se pode ver na canle de Youtube do Concello da Baña (neste enlace) e na que se trataron os seguintes aspectos.

O Convenio de colaboración para o desenvolvemento conxunto do transporte metropolitano de Galicia na área de transporte metropolitano de Santiago de Compostela foi aprobado tamén por unanimidade dos tres grupos políticos, por entender que favorece á veciñanza.

A segunda modificación da ordenanza fiscal reguladora do prezo público pola prestación do servizo do Punto de Atención á Infancia do Concello da Baña foi aprobada por unanimidade. O portavoz do PP sinalou que levaban pedindo esta gratuidade dende abril e lamentou que non se puideran aproveitar antes desta rebaixa. O portavoz de CxG respaldou a medida para que todas as familias gocen da rebaixa que paga a Xunta. A concelleira de Educación sinalou que non se puido modificar antes a ordenanza porque, pese as peticións formuladas dende abril, ata o pasado 7 de agosto a Xunta non respondeu ao Concello para aclarar quen asumía esta gratuidade e como se tramitaba.

A aprobación provisional do “Plan municipal de prevención e defensa contra incendios forestais do Concello da Baña tamén foi aprobado por unanimidade.

Tamén por unanimidade foron aprobados tanto o suplemento de crédito 1/2020 (por importe de 351.903,01 euros) para cumprir coa sentencia xudicial e pagarlle aos traballadores reclamantes os salarios pendentes; como o crédito extraordinario 1/2020 (6.649,87 euros) para facer fronte aos intereses da débeda.

O PP recordou que dende o 2015 o secretario municipal leva indicando os trámites a seguir, e sinalou que votaba a favor co compromiso de que en 2021 se regularizaría a situación de todos os traballadores que faltaban.  Na mesma liña se expresou CxG, que pediu que todos os traballadores do Concello que non reclamaron xudicialmente cobren o que se lles adeuda e se lles regularice o salario. Dende o equipo de goberno, o alcalde sinalou que, como se acordara na reunión cos representantes sindicais dos traballadores, en 2021 se regularizará a situación dos traballadores pendentes para evitar un agravio comparativo destes traballadores e traballadoras.

O orzamento xeral do Concello da Baña correspondente ao ano 2020 foi retirado da orde do día e quedou sobre a mesa a petición e cos 5 votos do PP (CxG abstívose e o PSdeG votou en contra). O alcalde (PSdeG) informou que o 10 de agosto se pasou o proxecto aos partidos da oposición e que o 7 de outubro a tesoureira explicou as partidas aos grupos políticos. Dixo que os anteriores orzamentos aprobados son de 2017, o que xera problemas con algunhas partidas de Servizos Sociais, porque non inclúen fondos suficientes para asumir os gastos necesarios este ano no servizo de axuda a domicilio.

CxG cualificou de falta de previsión e organización ao equipo de goberno por querer aprobar os presupostos en outubro. Dende o PP reclamaron traballar xa nas liñas xerais dos orzamentos de 2021 e dixo que este presuposto era irreal. Ao pedir a retirada das contas, durante a votación, o PP (5 votos) votou a favor, CxG (2), abstívose, e o PSdeG (4), votou en contra. O punto foi retirado da orde do día.

Tras dar coñecemento das resolucións da alcaldía e dos reparos de legalidade da secretaría-intervención, deuse conta da liquidación orzamentaria do exercicio 2019, que foi positiva.

A moción de CxG sobre neutralidade, transparencia e participacións nas comunicacións municipais foi aprobada cos votos a favor de PP (5) e CxG (2), e en contra do PSdeG (4).

A moción presentada polo PSdeG para conxelar a taxa do lixo en 2021 foi aprobada por unanimidade.

A moción do PP para instar ao Goberno central a que aprobe unha lei en defensa da propiedade privada e en contra da ocupación,  que foi aprobada por unanimidade.

No apartado de rogos e preguntas, o PP solicitou que se celebre esta semana unha comisión urxente para que microempresas e autónomos poidas solicitar as axudas do programa PEL Reactiva que puxo en marcha a Deputación da Coruña. Os  estragos que provocan as empresas madeireiras nas pistas foi outra das preguntas, así como a petición para apoiar a dúas familias de Menlle a conseguir unha parada do transporte escolar.

Dende CxG solicitaron adiantar a hora dos plenos, para evitar que rematen coincidindo co toque de queda das 23.00 horas. Solicitou que A Baña se sume a campaña ‘En Negro contra a Violencia’ e que se promocionen as rutas temáticas feitas polo alumnado do CPI San Vicente, as rutas de sendeirismo e a ruta BTT. Ademais da factura da carpa do festival de entroido, adiantou que o material que lle foi cedido por un albergue de Muxía que pechou, doarao ao Concello para cando se arranxe a antiga escola de Corneira para promocionar a vía Mariana e o Camiño de Santiago a Muxía.

O vídeo íntegro da sesión pódese ver na canle de Youtube do Concello da Baña, neste enlace. O pleno semipresencial gravouse coa plataforma da Deputación da Coruña. Hai un erro de son nos primeiros 9:06 minutos, nos que só se coita aos concelleiros e concelleiras que participaron de xeito telemático.

20201028 Pleno ordinario Baña web