20181216 ALI9210

A ilusión e a maxia do Nadal foron máis fortes que a choiva matinal no Concello da Baña. Dende primeira hora, moitos nenos e nenas se achegaron ao Mercadiño de Nadal para confirmar que a visita de Papá Noel sería pola tarde. Foi un dos momentos máis emotivos da xornada, posto que toda a cativada lle quería trasladar as últimas peticións ao home de barba branca. Claro que houbo tamén que preferiu escribirlle a carta aos Reis Magos ou ao Apalpador, depositándoa na caixa do correo que estaba colocado na entrada da carpa onde se celebrou este particular mercado.

20181216 1ALI9197O trineo de Papá Noel tirado por dous renos de madeira foi o lugar máis demandado por nenos e nenas durante toda a mañá. Alí se facían fotografías e lle anticipan aos seus pais e nais algunhas da peticións que, logo pola tarde, lle facían ao home vestido de vermello (preme aquí para ver o album de fotos). Mestras tanto, os maiores visitaban os diferentes postos de artesanía para mercar mel, algúns doces típicos destas datas ou algo de artesanía ou xoiaría, nuns casos para uso propio e, noutros, para preparar os últimos regalos. Todas as persoas que facían unha compra recibían un boleto para participar no sorteo dunha cesta chea de produtos artesáns doados polos participantes neste Mercadiño de Nadal, que pola noite se levou para a súa casa Isabel Bermúdez Ríos, que non puido ocultar a súa ledicia polo premio.

Ramón Domínguez e Moncho Ces tocaban algunhas panxoliñas no primeiro concerto da xornada, que, pola tarde, completarían Os Campantes cunha actuación moi aplaudida polos presentes. Un chocolate quente con churros axudou a moitas das persoas asistentes a superar o frío, mentres agardaban que Lito Mambís acababa de preparar o polbo, o churrasco e a carne o caldeiro que moitos degustaron á hora de xantar.

O mercado de segunda man serviu para que moitos veciños e veciñas levaran roupa, cerámica e outros utensilios que xa non precisan e que, en algúns casos, foron mercados por outros veciños para darlle un segundo uso. Moi preto deste posto, había que mercaba plantas ou flores para adornar as súas casas nestas datas.

20181216 MusicrequesALI9175‘As aventuras do Quebranoces’ a primeira hora da tarde na casa de cultura xa deu unha pista de que a carpa do Mercadiño de Nadal íase quedar pequena para todos os que querían gozar coa maxia de Cayetano Lledó e, sobre todo, para falar con Papá Noel, unha das últimas oportunidades que a cativada da Baña vai ter este Nadal para trasladar persoalmente os xoguetes que agardan para á noite máis esperada do ano. Que, nuns casos será o 24 de decembro, aínda que hai quen segue sendo fiel aos Reis Magos e, tamén, a vella tradición galega do Apalpador.

Ruta do Románico

Como aperitivo dunha intensa xornada, o técnico de turismo Eutropio Rodríguez, guíaba a un grupo de persoas pola Ruta do Románico, contándolle as características máis salientables das igrexas de Portor (Negreira), Paramos (Val do Dubre) e a de Lañas (A Baña), como unha fórmula para poñer en valor o patrimonio histórico da comarca.

Podes ver os albumes de fotos no Facebook do Concello da Baña, neste enlaces:

Album de fotos da visita de Papá Noel (preme aquí).

Album dos Musicreques e do ambiente xeral do Mercadiño de Nadal (preme aquí).

Album dos postos de artesanía (preme aquí).